1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek, mycie rączek przed i po posiłku oraz po spacerze, nocnikowanie.
- Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie, kontynuacja sprawnego poruszania się w grupie podczas wyjścia na plac zabaw i do parku, doskonalenie umiejętności bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu: „Jedziemy pociągiem”, „Idziemy parami”.
- Usprawnianie samoobsługi: kontynuacja wspomagania nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką.
- Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
- Modelowanie pozytywnych zachowań podczas wspólnych zabaw, adekwatnego reagowania na polecenia, wprowadzanie elementów współpracy, uczenie poszanowania pracy i własności innych.
2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, pojęć matematycznych rozwój poznawczy:
- Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.
- Tęcza – zapoznanie dzieci ze zjawiskiem, nazywanie i różnicowanie kolorów, wskazywanie przedmiotów w danym kolorze (czerwony, żółty, zielony, niebieski).
- Wspólne przeglądanie książeczek z żłobkowej biblioteczki „Oglądamy ulubione bajki”.
- „Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów.
- Ćwiczenia językowe „Mówimy szeptem”.
- Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.
- Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.
- Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, „Bambo” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
- „Mój Tata”- rozmowa z dziećmi na temat „Dnia Ojca”. Słuchanie wierszyka „Tato, Tato”.
- Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).
- Zabawa matematyczna „Szybko do gniazdka”.
- Ćwiczenia kształtujące wymowę:
- ćwiczenia logopedyczne - „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka;
- ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu;
- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.
3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
- Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
- Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku.
- Praca plastyczna:
- Malujemy farbami i kolorujemy kredkami zwierzątka zamieszkujące zoo
- „Tęcza” - przyozdabiamy tęczę za pomocą kolorowych kawałków bibuły,
- „Mój tata”- tworzymy laurkę przy pomocy kolorowych kredek. Kolorowanie portretu.
4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Spacery połączone z zabawa na świeżym powietrzu- doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu, podziwianie otaczającej przyrody.
- „Samolotem dookoła świata”- zabawa ruchowa, podczas której dzieci naśladują lot samolotem.
- Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie.
- Chodzimy na palcach i pietach- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu.
- Zabawy integracyjne z chustą animacyjną oraz tunelem.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jedzie pociąg”- dzieci poruszają się po sali udając wagoniki przy piosence „Pociąg”.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez naśladowanie ruchów dzikich zwierząt: tupanie jak słoń, skakanie jak małpki i kangury, wyciąganie wysoko rąk jak żyrafa.
5. Zabawy paluszkowe:
- „Pięć małpek”, „Ptaszki”- wzbogacanie repertuaru ruchów, umacnianie reakcji dziecka na wiersze i historyjki poprzez gesty i ruch.
- Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Okulary” , „Pająk”, „Powitanie” itp.
- „Moje palce”- ułatwianie orientacji w schemacie własnego ciała, dziecko uczy się, jak się nazywają i gdzie znajduję poszczególne części ciała.
6. Zajęcia umuzykalniające:
- Zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”.
- Wspólne tańce do piosenek „Wszystkie dzieci nasze są”, „Dzik jest dziki”, „Dżungla”, „Lato płynie do nas”, „Cztery słonie”, „Bal na łące”.
- Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytm piosenki „Idziemy do zoo”.
- Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej.