- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami
- Stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery poprzez: bliski, indywidualny kontakt , wsparcie emocjonalne w trudnych dla dziecka momentach, uwzględnianie potrzeb i możliwości indywidualnych każdego dziecka
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków, wsparcie emocjonalne dziecka, jak również stawianie jasnych oczekiwań, granic
- Wdrażanie do nocnikowania
- Nauka prawidłowych zachowań podczas spacerów
- Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie; „jedziemy pociągiem”, siedzenie w kole, trzymanie się za rączki, czekanie na swoją kolej, spokojne siedzenie podczas posiłków
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, pojęć matematycznych, rozwój poznawczy:
- Czytanie bajek i krótkich wierszyków o tematyce jesiennej,
- Oglądanie ilustracji przedstawiających jesienny las, park, zwierzęta związane z jesienią – wiewiórka, jeż, sowa, dzięcioł,
- Wprowadzanie słownictwa związanego z lasem, jesienią – rozwój mowy biernej, rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego,
- Zapoznanie dzieci z darami jesieni. Zabawa dydaktyczna „Jaki to owoc/warzywo?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego
- Dalsza nauka rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”
- Naśladowanie prostych ruchów ciała, np. kręcenie głową oznacza „nie wolno” oraz proste czynności typu pożegnanie „papa”, podanie rączki. Opiekunka pokazuje i zachęca do powtarzania gestów
- Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
- Zachęcanie do szeregowania i piętrzenia klocków – ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów
- Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów
- Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” – utrwalanie pojęć wysoki, niski,
- Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki,
- Próby rysowania kredkami po kartce papieru – ćwiczenie koordynacji ruchowo – wzrokowej,
- Malowanie farbami, odbijanie stempelków,
- Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. – naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Toczenie piłek w dowolnym kierunku – ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- Ogólnorozwojowe ćwiczenia gimnastyczne, kładące nacisk na rozwój mięśni, utrwalające prawidłową postawę ciała, dynamikę ruchów, ogólną aktywizację dzieci
- Gimnastyka poranna – ćwiczenia ogólnorozwojowe (przysiady, podskoki, skłony, rowerek)
- Zabawa ruchowa Kolorowe listki, taniec z listkami, zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, naśladowania gestów opiekunki oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, obrót, podskok
- Ćwiczenia przeciw płaskostopiu: chód na palcach, pietach, na krawędziach bocznych stopy, chodzenie po jeżykach
- Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku
- Spacery po jesiennym parku.
- Zajęcia umuzykalniające:
- Swobodne tańce przy muzyce dla dzieci,
- Wykorzystanie gazety jako instrumentu muzycznego imitującego zjawiska atmosferyczne: - padający deszcz-stukanie palcami - wiatr- machanie gazetą -mały wiatr- dmuchanie na gazetę - burza- szarpanie gazetą itp.,
- Próby tańca w kole, w parach do piosenek: „Wiewióreczka mała”,
- Zabawa taneczna do piosenki: „Małe czerwone jabłuszko”,
- Słuchanie piosenek o tematyce jesiennej,
- Zabawa instrumentami muzycznymi, śpiewanie piosenek o tematyce jesiennej.
- Zajęcia paluszkowe:
- Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”, „Małe rączki”, „Rączki robią”
- Zapoznanie z zabawą : „Dwie ręce – dziesięć palców"
Grupa "Żabki"
Zamierzenia zajęć opiekuńczo – dydaktycznych na miesiąc październik 2022 r.
- Szczegóły
- Odsłony: 631