Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę.
Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie.
Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy.
Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami.
Nauka samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
Zapoznawanie dzieci z domowymi zwierzątkami- piesek, kotek, krowa, kura.
Oglądanie książeczek oraz obrazków z bohaterami zwierzęcymi- pokazywanie i opisywanie dzieciom zwierząt: ich nazwy oraz odgłosów jakie wydają.
Próby naśladowania odgłosów zwierząt - miau, hau, mu, koko.
Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów: mama , tata, lala…
Nauka rozumienia nakazów i zakazów, np.: podaj, nie wolno.
Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów.
Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania.
Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży.
Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej okładce.
Układanie puzzli 2 elementowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
Próby turlania bączków – samodzielnie i przy pomocy opiekunki.
Labirynt – przesuwanie kółek, samochodów według jednej drogi – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka.
Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek).
Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów.
Zabawa ruchowa „tunel”.
Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki.
Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie.
Spacery po jesiennym parku.
Zajęcia umuzykalniające:
Słuchanie piosenek dla dzieci: Małe czerwone jabłuszko, Kolorowe listki, Wiewióreczka mała.
Zapoznanie z nową piosenką: Farma, nauka odgłosów wydawanych przez zwierzęta domowe.
Słuchanie piosenek śpiewanych przez opiekunkę i powtarzanie jej gestów, poruszanie się w takt muzyki.
Zabawa ruchowa Kolorowe listki, taniec z listkami, zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, naśladowania gestów opiekunki oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, obrót, podskok.
Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci.
Zabawy paluszkowe:
Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”
Nauka zabawy: „Dwie małe rączki klaszczą” - próby pokazywania przez dzieci.