Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, garderoby, samodzielne mycie rączek i buzi po posiłkach oraz po spacerze. Indywidualne próby zgłaszania potrzeb fizjologicznych oraz próby samodzielnego korzystania z toalety.
Bawimy się zgodnie i bezpiecznie, szanujemy zabawki i zamieniamy się nimi podczas zabawy
Wyrabianie umiejętności zdyscyplinowanego przemieszczania się „Jedziemy pociągiem”,
Zapamiętywanie przez dzieci swoich leżaczków i miejsc przy stole oraz wyrabianie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole
Wpajanie nawyków grzecznościowych – utrwalenie poznanych słów (proszę, dziękuję, przepraszam)
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: siedzenie w kole, odkładanie zabawek na miejsce, spokojne siedzenie podczas posiłków,
Usprawnianie samoobsługi: wspomaganie nauki samodzielności w piciu z kubka, posługiwaniu się łyżką, widelcem,
Wpajanie nawyków grzecznościowych, higienicznych i porządkowych: m. in. rytuał powitania i pożegnania, porządkowanie zabawek,
Wpajanie nawyków grzecznościowych- witamy się i żegnamy z kolegami w Żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” „Do widzenia”.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji- Doskonalenie nawyku wspólnej, zgodnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, prawidłowe i bezpieczne korzystanie z zabawek,
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
Wspólne słuchanie wiersza „Jesień”.
Słuchanie krótkich utworów literackich o leśnych zwierzętach „Jesienne opowieści”,
Poznajemy owoce - wygląd i smak( jabłko, gruszka, śliwka),
Zabawy matematyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego: segregowanie kasztanów, liści, orzechów itp.,
Czytanie bajek: „Z wizytą w zagrodzie”, „ Rzepka i inne bajki” i wierszy: „Warzywa”, „Jabłonka”,
Zabawa „Porządkujemy zabawki” – klasyfikowanie przedmiotów wg cechy jakościowej,
Utrwalanie poznanych kolorów przy pomocy owoców i warzyw (czerwone jabłko, żółta gruszka, zielony ogórek),
Czytanie wierszyków o zwierzętach mieszkających w lesie pt. „Jeż” „Wiewiórka”.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
Układanie klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o różnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów,
Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” utrwalanie pojęć wysoki, niski
Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych,
Zabawa „duże-małe”- nauka klasyfikowania przedmiotów poprzez wkładanie dużych i małych elementów do pudła
Zabawa manipulacyjna z użyciem zakręconych labiryntów,
Dopasowanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) - celowanie, wkładanie- stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, Praca Plastyczna:
Wyklejanie jeża z kolorowego papieru,
Kolorujemy kredkami poznane owoce - nauka prawidłowego trzymania kredki,
„Brązowy pień”- praca plastyczna rozwijająca wyobraźnię, doskonaląca rozwój motoryki małej, wzmacniająca zmysł dotyku,
Rysujemy i malujemy jesienne pejzaże z wykorzystaniem dłoni i palców- poprawianie sprawności manualnej,
„Jesienne stworki”- prace plastyczne z wykorzystaniem kasztanów i plasteliny,
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Codzienny pobyt na świeżym powietrzu: hartowanie dzieci, dostarczanie pozytywnych emocji. Spacery po okolicy w poszukiwaniu jesiennych skarbów- zbieranie kolorowych liści, kasztanów. Otwieranie oczu i nastawianie uszu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie jesienią -obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmianą pory roku: kolor liści, opadanie liści, zwrócenie uwagi na zmieniający się kolor jesiennych liści, chłodniejsze i deszczowe dni;