Wpajanie nawyków grzecznościowych – witamy się i żegnamy z opiekunami i kolegami w Żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” i „Do widzenia”, używania słów; proszę, dziękuję, przepraszam.
Obchodzimy Dzień Babci i Dzień Dziadka – słuchamy wierszyków i piosenek o rodzinnym święcie.
Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze, porządkowanie zabawek.
Rozwijanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy, szanowania zabawek i zamieniania się nimi podczas zabawy.
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
Doskonalenie nawyku wspólnej zabawy – zaangażowanie w zabawy grupowe, zwracanie uwagi na innych uczestników zabawy, bezpieczne i prawidłowe korzystanie z zabawek.
Doskonalenie czynności samoobsługowych: zdejmowanie i zakładanie butów, części garderoby.
Próby samodzielnego zgłaszania potrzeb fizjologicznych a także korzystania z toalety.
Ćwiczenie samoobsługi: samodzielne picie z kubka, posługiwanie się łyżką, widelcem.
Utrwalanie pozytywnych zachowań w grupie: „Idziemy parami”, siedzenie w kole, czekanie na swoją kolej, dzielenie się z innymi dziećmi zabawkami.
Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia
Zabawy naśladowczo-tematyczne: Kształtowanie umiejętności naśladowania czynności życia codziennego poprzez zabawę w kącikach tematycznych: wchodzenie w role społeczne, próby współdziałania z rówieśnikami, kształtowanie wyobraźni.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
Wspólne słuchanie wiersza „Styczeń”.
Słuchanie krótkich utworów literackich o tematyce zimowej „Bałwan śniegowy”, „Spacer maluchów”.
Poznajemy zwierzęta, które trzeba dokarmiać zimą. Dzieci poznają co jedzą zwierzęta.
Czytanie wierszy o dokarmianiu leśnych zwierząt: „Domek dla ptaszków”, „Biegały ptaszki” – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
Czytanie bajek i wierszy o babci i dziadku, oglądanie ilustracji przedstawiających babcię i dziadka.
Kukułka i kurka - wymawianie sylab: ku - ko, ku -ko,, uku – oko,uku - oko,kuku – koko.
Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:
Układanie drewnianych puzzli, układanek – dopasowywanie elementów o różnej wielkości, kształcie i liczbie.
Dopasowywanie kształtów do otworów (koło, trójkąt, kwadrat) – celowanie, wkładanie, stymulowanie procesów spostrzegania i uwagi oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Tworzenie prostych budowli z klocków piankowych, waflowych i drewnianych.
Budowanie z klocków o różnej wielkości, ciężkości, strukturze – budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
Zabawa konstrukcyjna „wysoka i niska wieża” – utrwalanie pojęć wysoki i niski.
Piramidy, wkładanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Zabawa orientacyjno – porządkowa: „Śniegowy bałwan” – pokazywanie części ciała.
Zabawa ruchowo – naśladowcza: naśladowanie zwierząt – ptaków dziobiących ziarno, sarenek – chodzenie na czworaka.
Naśladowanie ruchem zabaw zimowych: jazda na nartach, łyżwach, sankach.
Zabawy ruchowe ze śpiewem piosenki: „Zima, zima, zima”.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu: chód na palcach, pietach, na krawędziach bocznych stopy, chodzenie po jeżykach.