1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia
- Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy
- Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami.
- Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań na świeżym powietrzu – spokojne zachowanie się na placu zabaw.
- Stwarzanie dzieciom przyjaznej, spokojnej atmosfery poprzez: bliski, indywidualny kontakt, wsparcie emocjonalne w trudnych dla dziecka momentach, uwzględnianie potrzeb i możliwości indywidualnych każdego dziecka.
- Kontynuowanie kształtowania nawyków higienicznych i prozdrowotnych – myjemy rączki i buzię.
2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- Oglądanie ilustracji i czytanie krótkich wierszyków o tematyce wakacyjnej
- Wprowadzanie słownictwa związanego z latem – rozwój mowy biernej
- Dzieci starsze: Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów
- Dalsza nauka rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”
- Ćwiczenia oddechowe z unoszeniem i opadaniem ramion
3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
- Sensomotoryka: ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania przedmiotów.
- Zachęcanie do prób szeregowania i piętrzenia klocków.
- Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę.
- Dostrzeganie zabawek oddalonych od siebie, nabywanie umiejętności zbliżania ich poprzez pociągnięcie za przywiązany do nich sznurek.
- Ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo -ruchowej i precyzyjnego kontrolowania ruchów poprzez zabawy klockami typu lego lub waflowego.
- Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki
- Próby bazgrania kredkami po kartce papieru – ćwiczenie koordynacji ruchowo - wzrokowej
4. Zajęcia umuzykalniające:
- Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.
- Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Kiedy świeci słoneczko ”, „Pszczółka”.
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci
5. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Motoryka ogólna:
- pokonywanie przeszkody,
- wyścigi do zabawki na czworakach.
- swobodne chodzenie po sali, chodzenie z przywołaniem,
- turlanie piłki, toczydełka w dowolnym kierunku,
- kontynuowanie nauki siedzenia przy stole – zapewnienie bezpieczeństwa przez opiekunkę. * Zabawa ruchowa „tunel”
- Wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka
- Spacery po parku
- Zabawy ruchowe na placu zabaw.
6. Zabawy paluszkowe:
- Utrwalanie zabaw: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”, „Małe rączki”
- Kontynuacja nauki zabaw: „Biedroneczka”, „Rączki robią”
- Zapoznanie z zabawą: „Auto”