- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Zapoznanie opiekunek z nowymi dziećmi w żłobku
- Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę
- Pobyt dziecka razem z rodzicem w żłobku
- Nawiązywanie kontaktów z rodzicami dziecka w celu lepszego poznania dziecka i jego upodobań, a także w celu złagodzenia stresu u rodziców i zmniejszenia obaw o dziecko
- Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie
- Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy
- Zrozumienie rozdrażnienia dziecka i szanowanie jego uczuć
- Krótki czas pobytu w placówce
- Odwracanie uwagi dziecka od powodu płaczu i tęsknoty poprzez zainteresowanie go atrakcyjną zabawką
- Poznawanie imion dzieci i opiekunek
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
- Oglądanie obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania
- Czytanie krótkich wierszyków o zwierzątkach, nauka odgłosów: „kwa-kwa”, „ćwir-ćwir”, „hau-hau”.
- Próby naśladowania odgłosów zwierząt- miau, hau, mu, koko.
- Próby poznawania przedmiotów przy pomocy zmysłu dotyku, zapoznanie z różnymi fakturami. Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata.
- Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem: -książeczek, obrazków- wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania.
- Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:
- Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów
- Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania
- Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek)
- Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki
- Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie
- Zabawy z kulkami
- Pobyt na świeżym powietrzu
- Zajęcia umuzykalniające:
- Słuchanie piosenek dla dzieci odtwarzanych na sprzęcie grającym: „Kółko graniaste”, „Krasnoludki”, „Jedzie pociąg z daleka”
- Słuchanie piosenek dla dzieci śpiewanych przez opiekunkę
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci