Krasnale grają instrumentach

  1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
     
    • Zapoznanie opiekunek z nowymi dziećmi w żłobku
    • Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę
    • Pobyt dziecka razem z rodzicem w żłobku
    • Nawiązywanie kontaktów z rodzicami dziecka w celu lepszego poznania dziecka i jego upodobań, a także w celu złagodzenia stresu u rodziców i zmniejszenia obaw o dziecko
    • Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie
    • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy
    • Zrozumienie rozdrażnienia dziecka i szanowanie jego uczuć
    • Krótki czas pobytu w placówce
    • Odwracanie uwagi dziecka od powodu płaczu i tęsknoty poprzez zainteresowanie go atrakcyjną zabawką
    • Poznawanie imion dzieci i opiekunek
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
     
    • Oglądanie obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania
    • Czytanie krótkich wierszyków o zwierzątkach, nauka odgłosów: „kwa-kwa”, „ćwir-ćwir”, „hau-hau”.
    • Próby naśladowania odgłosów zwierząt- miau, hau, mu, koko.
    • Próby poznawania przedmiotów przy pomocy zmysłu dotyku, zapoznanie z różnymi fakturami. Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata.
    • Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem: -książeczek, obrazków- wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania.
       
  3. Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:
     
    • Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów
    • Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania
    • Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
     
    • Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek)
    • Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki
    • Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie
    • Zabawy z kulkami
    • Pobyt na świeżym powietrzu
       
  5. Zajęcia umuzykalniające:
     
    • Słuchanie piosenek dla dzieci odtwarzanych na sprzęcie grającym: „Kółko graniaste”, „Krasnoludki”, „Jedzie pociąg z daleka”
    • Słuchanie piosenek dla dzieci śpiewanych przez opiekunkę
    • Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci

Siedem krasnoludkówh