1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
    • Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
    • Okazywanie dziecku wsparcia emocjonalnego w trudnych dla niego momentach, a także stawianie dziecku jasnych oczekiwań, granic.
    • Wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka przez pochwały, bycie z nim w trakcie zabawy, nauki chodzenia.
    • Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy integracyjne inicjowane przez opiekunkę.
    • Tworzenie radosnego nastroju w grupie poprzez wspólne zabawy dostosowane do wieku i zainteresowań dzieci.
    • Próby samodzielnego spożywania posiłków, a także posługiwania się łyżeczką.
    • Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych: myjemy rączki.

  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
    • Próby wskazywania przedmiotów znajdujących się w sali.
    • Próby wskazywania dzieci, opiekunek po imieniu.
    • Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią, zmianami pogody - rozwój mowy biernej. Dzieci starsze: nauka wypowiadania prostych słów.
    • Czytanie krótkich wierszyków o zwierzątkach w parku. Zapoznanie z postaciami wiewiórki i jeża.
    • Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie baniek mydlanych.

  3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:
    • Kształtowanie zmysłu słuchu i wzroku poprzez manipulowanie zabawkami interedukacyjnymi.
    • Piętrzenie i szeregowanie klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów.
    • Układanie puzzli drewnianych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
    • Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej oprawie.

  4. Zajęcia umuzykalniające:
    • Śpiewanie piosenek przez opiekunkę i zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki.
    • Słuchanie piosenek dla dzieci o tematyce jesiennej: „Wiewióreczka mała”, „Idzie jeż”, „Małe czerwone jabłuszko”, „Już owoców pełen kosz”.
    • Słuchanie kołysanek dla dzieci.

  5. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
    • Zabawy na czworakach: kulanie piłeczki, toczydełka.
    • Zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowania gestów oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, klaskanie, ruchy głową.
    • Dzieci samodzielnie chodzące - Stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg.
    • Zabawy toczenia i rzutu piłką.
    • Zabawa ruchowa tunel.
    • Spacery po jesiennym parku.

  6. Zabawy paluszkowe:
    • Zapoznanie z zabawą: „Sroczka”.
    • Próby pokazywania „Idzie pająk do góry”.