1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
- Okazywanie dziecku wsparcia emocjonalnego w trudnych dla niego momentach, a także stawianie dziecku jasnych oczekiwań, granic.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka przez pochwały, bycie z nim w trakcie zabawy, nauki chodzenia.
- Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy integracyjne inicjowane przez opiekunkę.
- Tworzenie radosnego nastroju w grupie poprzez wspólne zabawy dostosowane do wieku i zainteresowań dzieci.
- Próby samodzielnego spożywania posiłków, a także posługiwania się łyżeczką.
- Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych: myjemy rączki.
2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
- Próby wskazywania przedmiotów znajdujących się w sali.
- Próby wskazywania dzieci, opiekunek po imieniu.
- Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią, zmianami pogody - rozwój mowy biernej. Dzieci starsze: nauka wypowiadania prostych słów.
- Czytanie krótkich wierszyków o zwierzątkach w parku. Zapoznanie z postaciami wiewiórki i jeża.
- Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie baniek mydlanych
3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:
- Chwytanie zabawek oraz postukiwanie nimi o podłogę, łóżeczko itp. -ćwiczenie chwytania dowolnego i pod kontrolą wzroku.
- Piętrzenie i szeregowanie klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów.
- Układanie puzzli drewnianych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
- Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej oprawie.
4. Zajęcia umuzykalniające:
- Śpiewanie piosenek przez opiekunkę i zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki.
- Słuchanie piosenek dla dzieci o tematyce jesiennej: „Wiewióreczka mała”, „Idzie jeż”, „Małe czerwone jabłuszko”, „Już owoców pełen kosz”.
- Słuchanie kołysanek dla dzieci.
5. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Stymulowanie prawidłowego siadania, raczkowania, pionizacji ciała niemowląt dostosowane do wieku i możliwości dziecka.
- Zachęcanie do raczkowania – układanie kolorowych zabawek na dywanie – „wyścigi do zabawki”.
- Zabawy na czworakach: kulanie piłeczki, toczydełka.
- Zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowania gestów oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, klaskanie, ruchy głową.
- Dzieci samodzielnie chodzące - Stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg.
- Zabawy toczenia i rzutu piłką.
- Spacery po jesiennym parku.
6. Zabawy paluszkowe:
- Zapoznanie z zabawą: „Sroczka”.
- Próby pokazywania „Idzie pająk do góry”.
- Grota Misia.
- Pada deszczyk.
- Co robi moja rączka?.
- Rączki robią klap, klap, klap.