1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:Jeżyk z jabłkiem

  • Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
  • Okazywanie dziecku wsparcia emocjonalnego w trudnych dla niego momentach, a także stawianie dziecku jasnych oczekiwań, granic.
  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości u dziecka przez pochwały, bycie z nim w trakcie zabawy, nauki chodzenia.
  • Nawiązywanie bliższego kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zabawy integracyjne inicjowane przez opiekunkę.
  • Tworzenie radosnego nastroju w grupie poprzez wspólne zabawy dostosowane do wieku i zainteresowań dzieci.
  • Próby samodzielnego spożywania posiłków, a także posługiwania się łyżeczką.
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych: myjemy rączki.

2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:

  • Próby wskazywania przedmiotów znajdujących się w sali.
  • Próby wskazywania dzieci, opiekunek po imieniu.
  • Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią, zmianami pogody - rozwój mowy biernej. Dzieci starsze: nauka wypowiadania prostych słów.
  • Czytanie krótkich wierszyków o zwierzątkach w parku. Zapoznanie z postaciami wiewiórki i jeża.
  • Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie baniek mydlanych

 3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne:

  • Chwytanie zabawek oraz postukiwanie nimi o podłogę, łóżeczko itp. -ćwiczenie chwytania dowolnego i pod kontrolą wzroku.
  • Piętrzenie i szeregowanie klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów.
  • Układanie puzzli drewnianych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
  • Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej oprawie.

4. Zajęcia umuzykalniające:

  • Śpiewanie piosenek przez opiekunkę i zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki.
  • Słuchanie piosenek dla dzieci o tematyce jesiennej: „Wiewióreczka mała”, „Idzie jeż”, „Małe czerwone jabłuszko”, „Już owoców pełen kosz”.
  • Słuchanie kołysanek dla dzieci.

5. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:

  • Stymulowanie prawidłowego siadania, raczkowania, pionizacji ciała niemowląt dostosowane do wieku i możliwości dziecka.
  • Zachęcanie do raczkowania – układanie kolorowych zabawek na dywanie – „wyścigi do zabawki”.
  • Zabawy na czworakach: kulanie piłeczki, toczydełka.
  • Zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów naśladowania gestów oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, klaskanie, ruchy głową.
  • Dzieci samodzielnie chodzące - Stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg.
  • Zabawy toczenia i rzutu piłką.
  • Spacery po jesiennym parku.

6. Zabawy paluszkowe:Dzieci, deszcz, parasolka

  • Zapoznanie z zabawą: „Sroczka”.
  • Próby pokazywania „Idzie pająk do góry”.
  • Grota Misia.
  • Pada deszczyk.
  • Co robi moja rączka?.
  • Rączki robią klap, klap, klap.