1. Jesienne liścieZadania wychowawcze i opiekuńcze:
    • Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę.
    • Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
    • Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie.
    • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy.
    • Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami.
    • Nauka samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia.
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
    • Zapoznawanie dzieci z domowymi zwierzątkami- piesek, kotek, krowa, kura.
    • Oglądanie książeczek oraz obrazków z bohaterami zwierzęcymi- pokazywanie i opisywanie dzieciom zwierząt: ich nazwy oraz odgłosów jakie wydają.
    • Próby naśladowania odgłosów zwierząt - miau, hau, mu, koko.
    • Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów: mama , tata, lala…
    • Nauka rozumienia nakazów i zakazów, np.: podaj, nie wolno.
    • Ćwiczenia oddechowe: Dmuchanie piórek, baniek mydlanych.
       
  3. Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:
    • Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów.
    • Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania.
    • Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży.
    • Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej okładce.
    • Układanie puzzli 2 elementowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
    • Próby turlania bączków – samodzielnie i przy pomocy opiekunki.
    • Labirynt – przesuwanie kółek, samochodów według jednej drogi – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni.
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
    • Wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka.
    • Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek).
    • Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów.
    • Zabawa ruchowa „tunel”.
    • Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki.
    • Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie.
    • Spacery po jesiennym parku.
       
  5. Zajęcia umuzykalniające:
    • Słuchanie piosenek dla dzieci: Małe czerwone jabłuszko, Kolorowe listki, Wiewióreczka mała.
    • Zapoznanie z nową piosenką: Farma, nauka odgłosów wydawanych przez zwierzęta domowe.
    • Słuchanie piosenek śpiewanych przez opiekunkę i powtarzanie jej gestów, poruszanie się w takt muzyki.
    • Zabawa ruchowa Kolorowe listki, taniec z listkami, zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, naśladowania gestów opiekunki oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, obrót, podskok.
    • Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci.
       
  6. Zabawy paluszkowe:
    • Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”
    • Nauka zabawy: „Dwie małe rączki klaszczą” - próby pokazywania przez dzieci.

Wiewiórka z orzechem