1. Żabka z liściemZadania wychowawcze i opiekuńcze:
     
    • Adaptacja dzieci nowoprzyjętych do żłobka
    • Zapoznanie opiekunek z nowymi dziećmi w żłobku
    • Pobyt dziecka razem z rodzicem w żłobku
    • Nawiązywanie kontaktów z rodzicami dziecka w celu lepszego poznania dziecka i jego upodobań, a także w celu złagodzenia stresu u rodziców i zmniejszenia obaw o dziecko
    • Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę
    • Odwracanie uwagi dziecka od powodu płaczu i tęsknoty poprzez zainteresowanie go atrakcyjną zabawką
    • Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy
       
  2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
     
    • Próby zapamiętywania i wypowiadania na głos imion dzieci i opiekunek
    • Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów
    • Oglądanie ilustracji i czytanie krótkich wierszyków związanych z jesienią
    • Wprowadzanie słownictwa związanego z jesienią i zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią - rozwijanie mowy biernej
    • Rozwijanie mowy biernej poprzez wypowiadanie próśb i poleceń
    • Zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania przedmiotów podczas oglądania książeczek
    • Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach, próby znajdywania tych przedmiotów na sali
    • Nauka rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”
    • Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie piórek, skrawków papieru
       
  3. Cztery żabkiZajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
    • Zabawy piramidami, wkładanie obręczy.
    • Budowanie wieży z klocków piankowych: piętrzenie, burzenie
    • Dowolne zabawy klockami waflowymi rozwijające wyobraźnię i precyzyjne kontrolowanie ruchów
    • Próby turlania bączków – samodzielnie i przy pomocy opiekunki
    • Labirynt – przesuwanie kółek, samochodów według jednej drogi – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni
    • Ćwiczenie czynności wkładania mniejszych elementów w większe. Opiekunka czuwa nad poprawnym manipulowaniem.
    • Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę
    • Dowolne zabawy w kącikach edukacyjnych: kuchnia, warsztat łazienka. Opiekunka pokazuje i czuwa nad poprawnym wykonywaniem odpowiednich czynności: gotowanie, mycie lalek itp.
    • Próby kolorowania kredkami, próby malowania farbkami na kartce papieru
       
  4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
     
    • Wzmacnianie mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka
    • Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki
    • Stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacnianie mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg
    • Nauka pokonywania przeszkód na drodze ( np. zabawek )
    • Zabawy balonami, wspomagające ogólny rozwój ruchowy dziecka, ćwiczące duże partie mięśniowe
    • Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania balonów, baniek mydlanych
    • Toczenie piłki w pozycji siedzącej, ćwiczenia rzutu piłką w pozycji stojącej
    • Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej
    • Ćwiczenia w utrzymywaniu równowagi: jazda na konikach i jeździkami
    • Spacery na świeżym powietrzu, dowolne zabawy na placu zabaw
       
  5. Zajęcia umuzykalniające:
     
    • Trzy żabkiZachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt melodii podczas śpiewanych przez opiekunkę piosenek
    • Zapoznanie z nowymi piosenkami: „Pieski”, „ Słoneczko”, „Pszczółka”
    • Próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy akompaniamencie
    • Dowolne tańce przy muzyce dziecięcej
    • Nauka wytwarzania dźwięków przy pomocy instrumentów perkusyjnych: bębenek, tamburyno, grzechotki
    • Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci
        
  6. Zabawy paluszkowe:

    • Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”.
    • Zapoznanie z zabawą: „Powitanie”

Witam Cię !
Jak się masz?
Już zabawy, już zabawy
Nadszedł czas, nadszedł czas!

Dorosły recytując pomaga dziecku ruszać palcami.