1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Nawiązywanie przez dzieci i opiekunki bliższego kontaktu poprzez indywidualny kontakt i wspólne zabawy inicjowane przez opiekunkę
- Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy
- Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas zabaw na sali
- Zachęcanie do współpracy z innymi dziećmi podczas zabawy, wymienianie się zabawkami, wspólne układanie klocków
- Próby poruszania się parami, pociągiem, ułatwiające bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy salami
- Wyrabianie nawyku sprzątania zabawek po skończonej zabawie – zbieramy klocki do pojemnika, a zabawki odkładamy na półkę
- Pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym spożywaniu posiłków
2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, myślenia, rozwój poznawczy:
- Oglądanie ilustracji przedstawiających Wielkanoc – opowiadanie dzieciom o zajączku wielkanocnym i pisankach.
- Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów
- Rozwijanie mowy biernej poprzez wypowiadanie próśb i poleceń
- Zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania przedmiotów podczas oglądania książeczek
- Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem obrazków – wskazywanie i opowiadanie o przedmiotach, próby znajdywania tych przedmiotów na sali
- Utrwalanie rozumienia nakazów i zakazów: „podaj”, „nie wolno”
- Dzieci starsze: próby zapamiętywania i wypowiadania na głos imion dzieci i opiekunek
- Ćwiczenia oddechowe : dmuchanie piórek, skrawków papieru
3. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne, plastyczne:
- Zabawy piramidami, wkładanie obręczy.
- Budowanie wieży z klocków piankowych: piętrzenie, burzenie
- Dowolne zabawy klockami waflowymi rozwijające wyobraźnię i precyzyjne kontrolowanie ruchów
- Próby turlania bączków – samodzielnie i przy pomocy opiekunki
- Labirynt – przesuwanie kółek, samochodów według jednej drogi – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni
- Ćwiczenie czynności wkładania mniejszych elementów w większe. Opiekunka czuwa nad poprawnym manipulowaniem
- Stymulowanie reakcji sensoryczno-motorycznych: utrzymywanie w rączkach po jednej zabawce – postukiwanie nimi o siebie lub podłogę
- Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, zamykania, otwierania
- Próby kolorowania kredkami ilustracji związanych z Wielkanocą
4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Wzmacnianie mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka
- Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki
- Nauka chodzenia z podtrzymywaniem za rękę lub pchaniem zabawek na kółkach
- Dzieci samodzielnie chodzące-nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek) - stwarzanie przestrzeni do swobodnego chodzenia po sali, wzmacnianie mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg
- Zabawy balonami, wspomagające ogólny rozwój ruchowy dziecka, ćwiczące duże partie mięśniowe
- Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów
- Toczenie oraz rzucanie piłki w pozycji siedzącej
- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej
- Ćwiczenia w utrzymywaniu równowagi: jazda na konikach i jeździkach
5. Zajęcia umuzykalniające:
- Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt melodii podczas śpiewanych przez opiekunkę piosenek
- Zapoznanie z nowymi piosenkami:„ Słoneczko”, „Pisanki” „Zajączek”
- Próby uczestnictwa w zabawach kołowych przy wiosennych piosenkach
- Dowolne tańce przy muzyce dziecięcej
- Nauka wytwarzania dźwięków przy pomocy instrumentów perkusyjnych: bębenek, tamburyno, grzechotki
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci
6. Zabawy paluszkowe:
- Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”
- Utrwalanie zabaw: „Małe rączki”, „Wiosenna burza”
- Zapoznanie z zabawą: „Mamo, mamo”-dorosły recytując pomaga dziecku ruszać palcami