- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Budowanie więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunkami poprzez indywidualną zabawę.
- Zapewnienie dziecku poczucia bezpieczeństwa poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłków.
- Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie.
- Indywidualne podejście do dziecka z uwzględnieniem jego stanu emocjonalnego, aktywności i chęci do zabawy.
- Zachęcanie do dzielenia się zabawkami i współpracy z innymi dziećmi podczas zabaw przez podawanie innemu dziecku zabawki, wymienianie się zabawkami.
- Nauka samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia.
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- Zapoznawanie dzieci z domowymi zwierzątkami- piesek, kotek, krowa, kura.
- Oglądanie książeczek oraz obrazków z bohaterami zwierzęcymi- pokazywanie i opisywanie dzieciom zwierząt: ich nazwy oraz odgłosów jakie wydają.
- Próby naśladowania odgłosów zwierząt - miau, hau, mu, koko.
- Nauka wypowiadania prostych, pojedynczych słów: mama , tata, lala…
- Nauka rozumienia nakazów i zakazów, np.: podaj, nie wolno.
- Ćwiczenia oddechowe: Dmuchanie piórek, baniek mydlanych.
- Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne:
- Ćwiczenie chwytu pesetowego poprzez podawanie drobnych przedmiotów.
- Ćwiczenie czynności wkładania, wyjmowania, przekładania, otwierania i zamykania.
- Dowolne zabawy klockami: szeregowanie i piętrzenie klocków, burzenie wieży.
- Zachęcanie do ćwiczenia ruchów rąk, palców, nadgarstka poprzez oglądanie książeczek w miękkiej i twardej okładce.
- Układanie puzzli 2 elementowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
- Próby turlania bączków – samodzielnie i przy pomocy opiekunki.
- Labirynt – przesuwanie kółek, samochodów według jednej drogi – ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni.
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Wzmacniania mięśni tułowia, kręgosłupa, nóg poprzez zabawy ruchowe dostosowane do wieku i predyspozycji dziecka.
- Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. zabawek).
- Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów.
- Zabawa ruchowa „tunel”.
- Pobudzanie do schylania, sięgania po zabawki.
- Zabawy z piłką: rzucanie, turlanie.
- Spacery po jesiennym parku.
- Zajęcia umuzykalniające:
- Słuchanie piosenek dla dzieci: Małe czerwone jabłuszko, Kolorowe listki, Wiewióreczka mała.
- Zapoznanie z nową piosenką: Farma, nauka odgłosów wydawanych przez zwierzęta domowe.
- Słuchanie piosenek śpiewanych przez opiekunkę i powtarzanie jej gestów, poruszanie się w takt muzyki.
- Zabawa ruchowa Kolorowe listki, taniec z listkami, zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, naśladowania gestów opiekunki oraz świadomego kontrolowania ciała: machanie rączkami, obrót, podskok.
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej dla dzieci.
- Zabawy paluszkowe:
- Usprawnianie nadgarstka, ruchów palców, dłoni do wierszyków: „Rak”, „Sroczka”, „Pająk”
- Nauka zabawy: „Dwie małe rączki klaszczą” - próby pokazywania przez dzieci.